Etterlever kjerneverdier med mobilteknologi

Tilgjengelig og personlig er to av Grong Sparebanks kjerneverdier. Mobilteknologi fra Nordialog bidrar til at kundene opplever det i praksis.

Syv år på rad har Norsk Kundebarometer slått fast at Grong Sparebank har Nord-Trøndelags mest fornøyde kunder. Fokus på kjerneverdier er sentralt i strategien om å være best på kundeservice.

Grong Sparebank har kuttet ut fasttelefoni og implementert Mobilt Bedriftsnett - en fleksibel sentralbordløsning som gjør ansatte helt mobile.  Banken har ett hovednummer og sentralbordet kan betjenes fra alle avdelinger. Ansatte kan markere fravær og se om kollegaer er ledige eller opptatt. Det er kostnadsfritt å ringe internt, og 1881 er integrert for å se hvem som ringer.  

– Vi har mange avdelingskontorer og rådgiverne skal være veldig tilgjengelige for kundene. Sentralbordløsningen løser dette. Det spiller ingen rolle om rådgiverne er på farten eller veksler med å jobbe på de forskjellige kontorene. Kundene får alltid rask og god hjelp, sier Joar Leer, driftsleder i Grong Sparebank. 

Nordialog er også sentral rådgiver på øvrig mobilkommunikasjon og leverandør av mobiler og nettbrett. Drift&Support-konseptet er et viktig element i samarbeidet.

– Mobilteknologi er ikke vår kjernekompetanse. Det overlater vi til Nordialog, som for øvrig har et helt fantastisk servicenivå. De fikser alltid alt lynkjapt, sier Joar Leer.

Vil du vite hvordan vi kan forenkle hverdagen i din bedrift? Ta kontakt med oss her.

  • Fakta om Grong Sparebank:
  • Selvstendig sparebank, med tradisjoner tilbake til 1862
  • Hovedkontor i Grong og kontorer i Lierne, Namsos, Steinkjer, Inderøy, Rørvik og Mosjøen
  • Grong Sparebank eier Eika Alliansen sammen med 78 andre lokale sparebanker og OBOS. Lokalbankene i Eika Alliansen har et landsdekkende filialnettverk med over 200 kontorer